© 2014
ΙΔΡΥΜΑ ΜΕΙΖΟΝΟΣ ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΥ

Η εξαφάνιση των ειδών
Έρχεται το τέλος του κόσμου;

Στη νέα έκθεση που θα παρουσιάζεται από το Δεκέμβριο του 2014 στο Κέντρο Πολιτισμού «Ελληνικός Κόσμος» οι επισκέπτες θα ερευνήσουν τι σημαίνει η εξαφάνιση των ειδών για την εξέλιξη της ζωής. Οι πιο πρόσφατες επιστημονικές ανακαλύψεις συνοδεύονται από αληθινά εκθέματα, βίντεο, διαδραστικά παιχνίδια και πολλά ακόμα. Πρόκειται για μια έκθεση εκπαιδευτική και συγχρόνως ψυχαγωγική, που έρχεται από το Μουσείο Φυσικής Ιστορίας του Λονδίνου και μας παροτρύνει να σκεφτούμε την προέλευση και το μέλλον της ζωής στη Γη.

Κατά την περιήγηση στην έκθεση, οι επισκέπτες θα ανακαλύψουν είδη που χάθηκαν, από το δεινόσαυρο και τα πουλιά ντόντο έως παράξενα έντομα και υπερμεγέθη πτηνά. Θα γνωρίσουν είδη που επέζησαν από προηγούμενες μαζικές εξαφανίσεις, καθώς και μορφές ζωής που επανεμφανίστηκαν. Η έκθεση εξετάζει επίσης είδη που εξαφανίστηκαν πρόσφατα, ενώ τίθεται και το ζήτημα της επιβίωσης ειδών που θεωρούνται σήμερα υπό εξαφάνιση, όπως η τίγρη και ο ουρακοτάγκος. Μπορούμε να τα σώσουμε ή βρισκόμαστε ένα βήμα πριν από την επόμενη μαζική εξαφάνιση ειδών;

Οι επισκέπτες θα δουν από κοντά περίπου 60 εκθέματα, όπως ένα αντίγραφο κρανίου χασμόσαυρου σε πραγματική διάσταση -από τους τελευταίους δεινόσαυρους που έζησαν στη Γη-, αλλά και το τεράστιο αβγό ενός πουλιού ελέφαντα. Σε ειδικό τμήμα της έκθεσης θα παρουσιάζονται, με τη συνεργασία του Μουσείου Γουλανδρή Φυσικής Ιστορίας, είδη που εξαφανίστηκαν από τον ελλαδικό χώρο ή απειλούνται με εξαφάνιση.

Στο τελευταίο μέρος της έκθεσης οι επισκέπτες γνωρίζουν τις συνέπειες της εξαφάνισης των ειδών για τους ανθρώπους. Μόνο 1 από τα 9 ανθρώπινα είδη που έχουν περάσει από τον πλανήτη έχει επιβιώσει. Τι επιφυλάσσει το μέλλον για τους ανθρώπους; Είμαστε στα πρόθυρα της επόμενης μαζικής εξαφάνισης ή θα ακολουθήσουμε το δρόμο των Νεάντερταλ και θα εξαφανιστούμε και εμείς;

Ποιες είναι οι ελπίδες μας και οι ευχές μας για τη ζωή στη Γη; Υπάρχουν είδη ζωής που χωρίς αυτά δε θα μπορούσαμε ούτε εμείς να ζήσουμε; Οι επισκέπτες καλούνται να γράψουν τις απαντήσεις τους σε χαρτί και να το τοποθετήσουν στο δέντρο των ευχών, στο τέλος της έκθεσης, για τους επόμενους επισκέπτες.